top of page

ZASTĘPSTWO
INWESTORSKIE

Wieloletnie i wielokierunkowe doświadczenia w sporządzaniu dokumentacji projektowych oraz nadzorów nad realizacją inwestycji w naturalny sposób rozszerzyły naszą ofertę o usługę inwestorstwa zastępczego. Rozwiązanie od pierwszej kreski projektu do faktycznego zakończenia realizacji budowlanej jest naszą odpowiedzią na potrzeby rynkowe w zakresie kompletnej realizacji zadania inwestycyjnego. Jest też odpowiedzią na potrzeby naszych Klientów pozwalającym im koncentrować się w sposób nie zakłócony nową inwestycją na prowadzeniu własnego biznesu i wykonywaniu bieżącej pracy. Tym samym Inwestor zlecając nam ten zakres usługi nie musi dzielić czasu pomiędzy organizacją, koordynacją oraz
nadzorem nad realizowaną inwestycją, a niezbędną dla bieżącego funkcjonowania pracą, co zawsze było olbrzymim obciążeniem i nie pozostawało bez wpływu na tę pracę jak i inwestycję.

Usługa inwestorstwa zastępczego to działanie w toku realizacji inwestycji w imieniu i na rachunek Zamawiającego i obejmuje:

  • realizację praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy naszym udziale przez Zamawiającego o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego.

  • przygotowanie i przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego postępowania przetargowego na wybór wykonawcy realizacji inwestycji

  • ustalenie w porozumieniu z zamawiającym warunków stawianych przyszłym wykonawcom robót w zakresie doświadczenia, kwalifikacji, sytuacji finansowej, gwarancji, terminu wykonania robót, kryteriów oceny ofert oraz warunków płatności

  • przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze wzorem umowy oraz innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego

  • przeprowadzenie konkursu ofert / przetargu zmierzającego do wyłonienia wykonawcy robót budowlanych

  • udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące SIWZ

  • organizacja otwarcia ofert z udziałem przedstawicieli Zamawiającego

  • dokonanie oceny złożonych ofert i przedstawienie protokołu Zamawiającemu

  • wybór wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą w świetle postawionych kryteriów

  • przygotowanie do podpisania umowy z wybranym wykonawcą, przedstawienie jej do akceptacji Zamawiającemu

  • doprowadzenie do zawarcia umowy z Wykonawcą 

  • wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji zbiorczego zestawienia kosztów oraz harmonogramu rzeczowo – finansowego robót budowlanych po wyłonieniu wykonawcy robót

  • zarządzenie dokumentacja projektową

  • przekazanie wykonawcy robót dokumentacji projektowej

  • przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy

  • przekazanie placu budowy wykonawcy robót budowlanych

  • ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich realizowanych odcinkach robót budowlanych / branżach koniecznych do realizacji zamierzonej inwestycji zewskazaniem inspektora- koordynatora

  • kontrola procesu realizacji inwestycji / budowy oraz zapisów w dzienniku budowy oraz oświadczeń uprawnionych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne

  • kontrola zgodności realizacji z dokumentacją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym oraz umową o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego

  • sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie

  • sprawdzanie i dokonywanie odbiorów robót zanikających i (lub) ulegających zakryciu

  • sprawdzanie protokołów elementów robót i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i rachunkowym

  • opracowywanie sprawozdań miesięcznych z wykonanego zakresu rzeczowo – finansowego

  • kontrolowanie zgodności realizacji z zapisami umowy, w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym

  • kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym

  • pozyskanie inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz dokumentacji powykonawczej od wykonawców robót budowlanych

  •  sprawdzanie czy stosowane przez wykonawców wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym

  • prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z wykonawcami robót

  • wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów

  • żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót / wykonawcy robót budowlanych dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót

  • wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę

  • uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy do czasu przekazania obiektu w użytkowanie Zamawiającemu

  • potwierdzanie faktycznie wykonanych robót bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego i ewentualnego rozruchu

  • doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazaniu inwestycji do eksploatacji przy założeniu, że odbierającym jest Zamawiający 

  • przygotowanie dokumentów do złożenia przez Zamawiającego wniosku o pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenia o zakończeniu budowy

  •  egzekwowanie usunięcia przez wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego

  • udział w rozruchu Kontrola rozliczeń finansowych, w tym:

  • kontrola prawidłowości wystawiania faktur, zakresów wykonanych prac i kwot do zapłaty w zakresie zgodności z umową zawartą z Wykonawcą robót

  • sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez wykonawcę, kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty

  • sprawdzanie /ocena zasadności kalkulacji kosztorysów zamiennych robót budowlanych

  •  przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających Wykonawcy za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez nich zobowiązań umownych

  •  kontrolowanie by koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone ponad wcześniej ustalone

  • rozliczenie końcowe inwestycji

bottom of page