ZASTĘPSTWO
INWESTORSKIE
Wieloletnie i wielokierunkowe doświadczenia w sporządzaniu dokumentacji projektowych oraz nadzorów nad realizacją inwestycji w naturalny sposób rozszerzyły naszą ofertę o usługę inwestorstwa zastępczego. Rozwiązanie od pierwszej kreski projektu do faktycznego zakończenia realizacji budowlanej jest naszą odpowiedzią na potrzeby rynkowe w zakresie kompletnej realizacji zadania inwestycyjnego. Jest też odpowiedzią na potrzeby naszych Klientów pozwalającym im koncentrować się w sposób nie zakłócony nową inwestycją na prowadzeniu własnego biznesu i wykonywaniu bieżącej pracy. Tym samym Inwestor zlecając nam ten zakres usługi nie musi dzielić czasu pomiędzy organizacją, koordynacją oraz
nadzorem nad realizowaną inwestycją, a niezbędną dla bieżącego funkcjonowania pracą, co zawsze było olbrzymim obciążeniem i nie pozostawało bez wpływu na tę pracę jak i inwestycję.

Usługa inwestorstwa zastępczego to działanie w toku realizacji inwestycji w imieniu i na rachunek Zamawiającego i obejmuje:
-
realizację praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy naszym udziale przez Zamawiającego o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego.
-
przygotowanie i przeprowadzenie przy udziale Zamawiającego postępowania przetargowego na wybór wykonawcy realizacji inwestycji
-
ustalenie w porozumieniu z zamawiającym warunków stawianych przyszłym wykonawcom robót w zakresie doświadczenia, kwalifikacji, sytuacji finansowej, gwarancji, terminu wykonania robót, kryteriów oceny ofert oraz warunków płatności
-
przygotowanie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz ze wzorem umowy oraz innych dokumentów niezbędnych do wszczęcia postępowania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego
-
przeprowadzenie konkursu ofert / przetargu zmierzającego do wyłonienia wykonawcy robót budowlanych
-
udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców dotyczące SIWZ
-
organizacja otwarcia ofert z udziałem przedstawicieli Zamawiającego
-
dokonanie oceny złożonych ofert i przedstawienie protokołu Zamawiającemu
-
wybór wykonawcy, który złożył ofertę najkorzystniejszą w świetle postawionych kryteriów
-
przygotowanie do podpisania umowy z wybranym wykonawcą, przedstawienie jej do akceptacji Zamawiającemu
-
doprowadzenie do zawarcia umowy z Wykonawcą
-
wykonanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji zbiorczego zestawienia kosztów oraz harmonogramu rzeczowo – finansowego robót budowlanych po wyłonieniu wykonawcy robót
-
zarządzenie dokumentacja projektową
-
przekazanie wykonawcy robót dokumentacji projektowej
-
przygotowanie niezbędnych dokumentów do przekazania placu budowy
-
przekazanie placu budowy wykonawcy robót budowlanych
-
ustanowienie inspektorów nadzoru we wszystkich realizowanych odcinkach robót budowlanych / branżach koniecznych do realizacji zamierzonej inwestycji zewskazaniem inspektora- koordynatora
-
kontrola procesu realizacji inwestycji / budowy oraz zapisów w dzienniku budowy oraz oświadczeń uprawnionych osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne
-
kontrola zgodności realizacji z dokumentacją projektową, techniczną, warunkami technicznymi wykonania robót, obowiązującymi przepisami, aktualną wiedzą techniczną, prawem budowlanym oraz umową o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego
-
sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowywanych materiałów, kontrola i archiwizacja dokumentów potwierdzających dopuszczenie tych materiałów do obrotu i stosowania w budownictwie
-
sprawdzanie i dokonywanie odbiorów robót zanikających i (lub) ulegających zakryciu
-
sprawdzanie protokołów elementów robót i akceptowanie ich w zakresie rzeczowym i rachunkowym
-
opracowywanie sprawozdań miesięcznych z wykonanego zakresu rzeczowo – finansowego
-
kontrolowanie zgodności realizacji z zapisami umowy, w szczególności z harmonogramem rzeczowo-finansowym
-
kwalifikowanie zasadności wykonania ewentualnych robót dodatkowych w uzgodnieniu z Zamawiającym
-
pozyskanie inwentaryzacji powykonawczej uzbrojenia terenu i usytuowania obiektów kubaturowych oraz dokumentacji powykonawczej od wykonawców robót budowlanych
-
sprawdzanie czy stosowane przez wykonawców wyroby są dopuszczone do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z prawem budowlanym
-
prowadzenie narad koordynacyjnych na budowie w terminach uzgodnionych z wykonawcami robót
-
wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów
-
żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót / wykonawcy robót budowlanych dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót
-
wstrzymywanie robót budowlanych w przypadku gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę
-
uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz archiwizacja wszystkich protokołów prób i badań przeprowadzonych w trakcie budowy do czasu przekazania obiektu w użytkowanie Zamawiającemu
-
potwierdzanie faktycznie wykonanych robót bądź ich elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego i ewentualnego rozruchu
-
doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazaniu inwestycji do eksploatacji przy założeniu, że odbierającym jest Zamawiający
-
przygotowanie dokumentów do złożenia przez Zamawiającego wniosku o pozwolenie na użytkowanie lub zgłoszenia o zakończeniu budowy
-
egzekwowanie usunięcia przez wykonawcę robót usterek oraz niedoróbek stwierdzonych komisyjnie w trakcie odbiorów częściowych i odbioru końcowego
-
udział w rozruchu Kontrola rozliczeń finansowych, w tym:
-
kontrola prawidłowości wystawiania faktur, zakresów wykonanych prac i kwot do zapłaty w zakresie zgodności z umową zawartą z Wykonawcą robót
-
sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez wykonawcę, kwalifikowanie ich do zapłaty i przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty
-
sprawdzanie /ocena zasadności kalkulacji kosztorysów zamiennych robót budowlanych
-
przygotowanie materiałów związanych z naliczaniem kar umownych oraz odszkodowań uzupełniających Wykonawcy za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez nich zobowiązań umownych
-
kontrolowanie by koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone ponad wcześniej ustalone
-
rozliczenie końcowe inwestycji